mp3 play song

Thursday 20 August 2015

Pengenalan Fixi

Apa itu FIXI???Aku pun baru mengetahui novel Fixi ni..Tu pun kawan aku si Aqmar yang kasitau aku..Kalau x entah bila lah...Nih aku nak kongsi sikit tentang Fixi nih....

 Apa yang aku tahu FIXI ni diambil perkataan dari bahasa Indonesia iaitu FIKSI yang turut memberi maksud FICTION dalam bahasa Inggeris.Nama Fixi ni menandakan simbolik bahawa tiada apa-apa yang asli pun dalam dunia pernovelan.Kebiasaannya penggemar novel Fixi ni akan melayari sesawang novel Fixi itu sendiri untuk membeli buku-buku yang baru diterbitkan.Tetapi juga,kedai-kedai buku yang lain juga turut memasarkan novel-novel Fixi seperti Popular, MPH dan selainnya.Novel Fixi ini kebanyakan pelajar yang mengarangnya.Novel Fixi juga mempunyai versi dalam bahasa Inggeris.Terdapat pelbagai genre yang telah dihasilkan dalam novel fixi seperti seram,romantik,grafik dan selainnya.Ni contoh2 novel Fixi..

No comments:

Post a Comment